قصص منوعة

قصه ظلمت زوجتى كامله

الجزء الثاني والاخير

بعدكبعد يوم كنت راجع هلكان بالليل من
التاكسي .. لقيت مراتي بتقولي

انا عاوزه هدية حلوه بقى

ليه يا ستي عيد ميلادك لسه كان من شهرين !
ولا يمكن عشان سبوع ابن بنت خالتك ؟
منا عارف منسباتكم مبتخلصش

كدا برضو .طب انا زعلت ..ومش هقولك ع الخبر الحلو

خبر حلو ..لا قولي ولو يستاهل هجبلك هدية

كلها 9 شهور وولي العهد هيشرف ؟

ايه !! انتي بتتكلمي جد

ايوه يا حبييي جد طبعا

يااااه أخيرا ..

وفي عز فرحتي سكت فجأة

لما افتكرت كلام الدكتور وهو بيقولي

دي نتيجة تحليل حضرتك والمدام

المدام سليمه ومفيش عندها اي مشكلة خالص

بس المشكلة عندك انت للأسف ..حالة عقم نادرة
من الصعب العلاج منها

حبيبي!! مالك سكت ليه

..

حبيبي مالك !

ها..لا مفيش انا بس بفكر في هدية عمرك ما تتوقعيها

وكملت في سري

“هدية هتنهي عمرك بدون ما اخد فيكي ساعة سجن واحده”

طيب قولي ايه الهديه بقى

لا خليها لوقتها أحسن

ليه بس

عايز افاجئك بيها

يا حبيبي ..ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك أبدا

ويخليكي ليا يا روحي

قولي بقى ..لو ولد هنسميه أيه
ولو بنت هنسميها ايه ؟؟

امم ..اختاري انتي يا روحي انا واثق في ذوقك

امممم ..لو بنت هتبقى فريدة ..ايه رأيك ؟

جميل ..طب ولو ولد

لو ولد ممكن نسميه حازم !!

جميل اسم حازم

يعني موافق

قولت جوايا

اكيد حازم دا عشيقك وعايزه الولد يبقى على اسمه

ايه مالك سكت ليه ؟

لا مفيش ..موافق على الاسم جميل زيك يا روحي

انا هنام دلوقت عشان راجع هلكان ..تصبحي على خير

ايه دا ..مش هتاكل طيب ؟

لا ..الفرحه خلتني شبعان كاني واكل ديك رومي

طيب يا حبيبي على راحتك

نمت ودموعي على خدي من شدة القهر

حسيت أن جوايا هتاكلني ..كان هاين عليا
اخل ص عليها واخ نق ها هي واللي في بطنها

مش طايق ريحتها ولا صوت نفسها
مش متحمل وجودها جنبي

بس مش لازم أحسسها بحاجه ..لغاية ما أمسكها
مع عشيقها الخاي ن ة دي ..ساعتها هق تلهم
ومش هاخد فيهم يوم واحد سجن

تاني يوم نزلت الشغل ..ورجعت اتغديت
ونزلت على التاكسي عشان الأحق على طلباتها

طبعا دلوقت متابعة حمل وكشوفات وأدوية
وليلة مش هتخلص ..وياريت كان من صلبي
لكن ابن حرا م

كانت فرحانه جدا بالحمل ..ولا كأنه من الحرا م
وانا كنت مدايق في كل لحظة ومش قادر اتكلم

أبتديت أراقبها ..بمسك موبايلها وهي في المطبخ
او نايمة. والغريبة انه مكنش مقفول بباسورد

بقلب في المكالمات عندها والرسائل
ع الفون والماسنجر والواتس ..مفيش حاجه
كلهم ستات وبنات قرايبها وصحابها

مفيش اي رقم لراجل غيري او أخوها

معقول هي ذكية اوي كدا ومش سايبة أي دليل وراها
انا هتجنن

طب ممكن يكون معاها موبايل تاني ..او حتى خط تاني
بتكلم عشيقها منه…يمكن ليه لا

عملت تسجيل خروج بسرعه للفيس من عندها
ملقتش اي حسابات تاني موجوده على جهازها

وبعدين انا لازم امسك عليها دليل
هي لازم تقع ..مهما بلغ ذكائها

بعد يومين قولتلها أن أمي تعبانه
ونازل البلد أطمن عليها

الف سلامه عليها ..طيب تحبي أجي معاك

لا يا روحي خليكي انتي مرتاحه

عشان الحمل ومتتعبيش في المواصلات
يومين تلاته بالكتير وهرجع لك

طيب يا حبيبي ..تروح وتيجي بألف سلامه
سلم لى على طنط وابقى طمني عليها

كنت ناوي افاجئها ..واطب عليها مرة واحده
واكيد همسكهم مع بعض

الحقيقة دي مش فكرتي

دي فكرة طليقتي اللي كلمتها امبارح
وحكيت معاها على اللي حصل

في الأول فضلت تهديني
وتقولي متزعلش نفسك

واجهها بالحقيقه وطلقها بهدوء
من غير فض ايح ..

مش هقدر دي مش بس بت خوني
دي كمان عايزه تنسب ليا طفل مش مني

استغفر الله العظيم

منال ..انا اسف على اللي حصل
انا ظلمتك معايا ..مكنش لازم اطلقك مهما حصل
وربنا رد لي اللي عملته فيكي وزيادة

ملوش لزوم الكلام دا يا جمال

كل واحد بياخد نصيبه ..الحمدلله
وانا مش بفتكرك الا بكل خير

طيب قوليلي أشف ي غليلي ازاي منها

بلاش تودي نفسك في داه ية

جمال طلقها بالمعروف
وكل واحد يروح لحاله ..وربنا يعوضك عنها خير

مش قادر انا كرامتي بقت في الأرض
وحاسس اني ممكن أقت لها في اي وقت

بلاش يا جمال تضيع نفسك عشان وحده متستاهلش

انا هن تقم منها ..بس لازم اظبطهم مع بعض
عشان اخد حكم مخفف او براءة

طب عندي فكرة

أيه هي ؟

ايه رايك لو قولتلها انك مسافر البلد
وتطب عليها فجأة !

نفذت فكرتها وتظاهرت اني سافرت بعد العصر

وبالليل رجعت على الساعه 12 بالليل
ودخلت الشقة ..ولما فتحت الباب

لقيت نور أوضة النوم شغال ..رغم انها بتنام قبل
المعاد دا بساعه على الأقل

لقيت فردة جزمة مرمية في الصالة
دي جزمة راجل ..اكيد هو

كمان في قميص على الكرسي هنا في الصالة

جريت بسرعه على المطبخ سحبت حاجه
ودخلت بسرعه عليهم

لقيتها نايمه لوحدها في السرير
وفجأة حسيت بخبطة على دماغي من ورا

ألتفت ورايا شوفته وهو بيهرب

حاولت الحقه ..لكن الض ر بة كانت أثرت عليا
وكنت مش متزن خد جزمته والقميص
وجري ..وملحقتش أشوف ملامحه

جريت عليها بسرعه عشان أخلص عليها كانت لسه نايمه
رفعت ال سكي ن ولسه هنزل عليها

لقيت اثر خد ش في رقبتها …
حاولت افوقها..بس واضح انه كان مغمى عليها

أخدتها وطلعت على المستشفى
وهناك عرفت انها تحت تأثير مخدر

أزاي دا ..في حاجة غلط بتحصل
وانا لازم اعرف. .لو كان عشيقها
ليه هيخد رها ..هي بتحبه وحملت منه بمزاجها

لما فاقت ..عرفت منها أن في حد
دخل عليها الشقة قبل وصولي بساعه

حاولت تزعق لما شافته لكنه
وع ورها في رقبتها ..وبعدها حط منديل على وشها
ومحستش بحاجه غير لما فاقت في المستشفى

قررت أخدها وعملنا تحاليل تاني
في معمل غير اللي حللت فيه قبل كدا
وبعد كام يوم ..كانت الصدمه لما نتيجة التحليل طلعت

انا بخلف!! ومش عندي عقم واللي في بطنها دا ابني

اكتشفت اني كنت هق تل مراتي وابني
بسبب لعبة قذ رة من طليقتي اللي قررت تنتق م مني

من خلال انها قدرت تتواصل مع دكتور التحاليل
وتطلب منه يغير كلامه ويوهمني أن العيب مني

وعرفت بعد كدا اني لما قابلتها وهي حامل
مكنش صدفه وانها كانت مخططه للمقابله دي
وكانت بتمثل انها حامل عشان توهمني ان العيب مني
عشان عارفه اني هروح للمعمل وتبدأ لعبتها القذرة

والشخص اللي دخل بيتي دا ..هي تعرفه
وادت له نسخه من مفتاح شقتنا

لاني هي كان معاها نسخه قبل ما نطلق
وانا مغيرتش الكالون

قررت أني أقدم بلاغ في الشرطه
لاتهامها بتحري ضي على قت ل زوجتي والجنين
هي ودكتور المعمل والشخص اللي اقتحم شقتي
ي وخدر مراتي

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق